Retourneren via post NL
Retourneren via vervoerder naar eigen keuze
Ruilen
1) Retourneren via PostNL
Je hebt bij Hippe Mensjes de wettelijke mogelijkheid om binnen 14 dagen, zonder opgaaf van reden, van je aankoop af te zien. Na je melding, dat je van je aankoop afziet, heb je nog 14 dagen de tijd om de bestelde artikelen terug te sturen. De terug betaling is uiterlijk maar binnen 14 dagen na ontvangst van jouw retour. Je bent ondanks het gebruik van onze zegels altijd zelf verantwoordelijk dat het pakket bij ons binnenkomt. Je hebt altijd de mogelijkheid het pakket te verzekeren door het via het postkantoor verzekerd te versturen. Je kunt je retour eenvoudig aanmelden via het onderstaande formulier. Meld je retour aan met je email adres en je ordernummer. Na het aanmelden, ontvang je direct een retourlabel van Hippe Mensjes. Hiermee kun je je brievenbuspakje of pakket aan ons terugsturen. De kosten van het retourneren worden in mindering gebracht op het te crediteren bedrag. De retourkosten bedragen 5,-. Retourneren in de winkel is gratis.
2) Retourneren via vervoersbedrijf naar eigen keuze
Wij betalen het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, binnen 14 dagen na ontvangst van jouw retour. Het risico op verlies kun je altijd indekken door het pakket verzekerd te versturen. Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel, als waarmee je betaald hebt. Wel mogen wij wachten met terugbetalen tot wij de artikelen hebben ontvangen of je hebt aangetoond, dat je ze hebt retour gezonden (via een track & trace code). Na het verwerken van de retour, ontvangt je een bevestiging per e-mail. De kosten voor het retour zenden is voor eigen rekening.
Je kunt voor je retourmelding ook gebruik maken van het model herroepingsformulier, maar je bent hiertoe niet verplicht.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
3) Ruilen
Voor het ruilen van artikelen kunt u er het beste voor kiezen om alvast de juiste maat te bestellen zodat u zeker weet dat u het gewenste product niet misloopt. Zodra het andere product retour is crediteren wij het retour verzonden artikel.
Het retour melden kun je eenvoudig een retourlabel aanvragen door middel van ons vernieuwde retour formulier. Na het aanmelden ontvang je een label waarmee je de order kunt retourneren aan ons.
Mocht er een maat niet meer op voorraad zijn dan kun je contact met ons opnemen via ons e-mailadres [email protected]. Geef in de mail aan om welk artikel en welke maat het gaat en we gaan gelijk voor je informeren bij de leveranciers of we dit artikel kunnen nabestellen.
Een ruiling werkt hetzelfde als een retour. De handelingskosten voor personeel, verpakkingsmateriaal etc moeten wij helaas door berekenen.
Voorwaarden voor het ruilen of retourneren
Als je een artikel wilt ruilen of retourneren, dan stellen we het op prijs dat je rekening houdt met de volgende voorwaarden
⦁ Voeg bij je retourzending de originele bon die bij je pakket is gevoegd
⦁ Het artikel dat je terugstuurt is schoon en compleet
⦁ Het artikel dat retour wordt gestuurd is niet gewassen en is onbeschadigd
⦁ Het artikel mag uiteraard worden gepast zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen
⦁ Het artikel is, indien redelijkerwijs mogelijk, verpakt in de originele, onbeschadigde verpakking
⦁ Labels en kaartjes zijn, indien redelijkerwijs mogelijk, nog aan het artikel bevestigd
Heb je vragen over ruilen of retourneren? Neem dan gerust contact met ons op.